søndag den 13. december 2009

Messengers path - en blog er født

"verden løber rundt, fordi vi løber efter... ...her i myldretiden" - Kridthuset

Vi hænger os i fortiden, prøver at tænke på hvordan den kunne have påvirket en snarlig fremtid, som vi forudser nok ikke bliver så god som vi håbede. Vi ønsker at have håndteret vores fortid anderledes.

Vi ser efter fremtiden, prøver at regne ud hvad der kommer til at ske, håber at fortiden har påvirket den godt. Vi håber at fremtiden bliver god, og vil gerne tro på det.

Når vi bruger tiden på at håbe og fortryde, lever vi ikke i nutiden, for nutiden er abstrakt. Enten var nutiden lige før eller også kommer den snart. Dette er afført af vores evne til at reflektere.

Vi lever derfor i myldretiden, bevæger os frem imod en snarlig nutid og væk fra en overstået nutid.
Myldretiden.


Nå, nok dommedagsteorier for denne gang. Jeg har startet en blog, dels for at dele denne slags tanker i bloggen, og dels for at dele denne slags tanker gennem links til min musik i bloggen.

Og vi starter højtravende ud: Netop ovenstående svada binder faktisk frem til dette indlægs musikstykke.
Jeg mener at vi, og da i hvertfald mig, lever en stor del af vores myldretid virtuelt. Det ses da også allerede udmøntet i denne blog, der er et resultat af min myldretids ambitioner, og måske en søgen efter ro.
Hvem ved.

Jeg har skrevet en "sang" om det virtuelle liv, og al det stress der får os til at være med der.
Enjoy, tænk over det, hak persille til det, hæng vasketøj op til det, hør det, se om det kan stjæles;

gør noget i stedet for at følge budbringerens sti:
Messengers path

Ingen kommentarer:

Send en kommentar